miercuri, 4 iunie 2014

Bucuria revederii



Flori, zâmbete, priviri întrebătoare, răspunsuri clare sau aproximative, emoţii şi aşteptări au inundat, printre razele de soare, dimineaţa zilei de 30 august 2014, la Academia Forţelor Aeriene din Braşov. O viaţă, în câteva cuvinte, după 30 de ani de la absolvire. Sunt la a treia revedere, cu feţele strălucind de bucurie şi emoţionaţi, deopotrivă, fiind, din nou, împreună. 
        Au participat:  col. Alexa Cristian, col. Andrei Dorin, 
col. Culai Stefan,   col. Câmpan Eugen, col Ciorbă Emil, col Traian Matei , col.Manea George, col. Petrescu Ion, col. Ungureanu Dan. Invitaţii au fost: gl.mr.r. prof univ dr. Petrişor Mandu - îndrumătorul grupei şi comandor prof.univ.dr. Vasile Bucinschi - Rectorul Academiei.   Mă uit prin sală, pe unii îi revăd pentru prima dată, după 30 de ani. Îi privesc cu aceiaşi ochi ca şi atunci deşi, sunt mult schimbaţi. Au fost timpuri grele şi reguli extrem de rigide, dar bucuria acelor ani nu le-am regăsit în nicio altă perioadă a vieţii. Am scris împreună istoria unei generaţii de profesionişti legaţi de cea mai performantă tehnică de luptă din forţele aeriene. M-am bucurat, alături de ei, de succesele , bucuriile şi împlinirele lor. In Forţele Aeriene au constituit modele  de ofiţeri de comandă şi stat major. Au fost vremuri frumoase dar timpul a trecut prea repede. Poveştile au acaparat audienţa, uneori amintirile năvăleau peste ei şi întrerupeau şirul prezentărilor. Mi-am împovărat spiritul cu o sumedenie de poveşti frumoase de viaţă, amintiri plăcute şi multă recunoştinţă. A fost o zi cu împliniri, gânduri şi dorinţe. Pentru profesorii şi colegii, plecaţi în veşnicie, s-a păstrat un moment de reculegere. Azi , la Braşov, în Academia forţelor Aeriene, s-au scris momente emoţionante generate de nostalgia trecutului şi împlinirile prezentului. Am trăit momente de mare bucurie alături de aceşti bravi comandanţi care au purtat cu mândrie peste 40 de ani, uniforma Armatei Române şi au slujit necondiţionat, destinele libere ale acestei Naţiuni. S-au rememorat amintiri dragi, întâmplări şi chipuri de neuitat ale celor care le-au dăruit necondiţionat zestrea lor profesională şi umană: col. Prof. Manolache Jenică, col.prof. Vasilache Constantin, Col.prof.dr. Pană Nestor, Col. prof. Deciu Marian, col. prof. Nicolescu Gheorghe, col.prof. Leahu Mihail, Col. prof. Leca Constantin, col.prof.univ.dr. Bălăşescu Ion, col.prof. Gogescu Mihai, col.prof. Moştoflei Constantin, gl.mr.r. prof.univ.dr. Petrişor Mandu. Peste o lună, peste un an, sau cine ştie când, ne vom revedea. Ne-a fost şi ne este uşor să fim credincioşi ţării noastre! Am încercat să promovez în acest joc al cuvintelor, sensurilor şi percepţiilor, ceea ce simt pentru ei, pentru că Dumnezeu mi i-a scos în cale, fapt pentru care, am venit să le mulţumesc în numele camarazilor, dascăli. Am urcat cu toţii scara vieţii, am învăţat să dăm, cu demnitate, „bună ziua” la toată Naţiunea Română cu certitudinea că atunci când vom coborâ, va avea cine să ne răspundă! Această atitudine, îmi dă speranţa că vom fi , în continuare, trataţi cu aceeaşi demnitate.
Am onoarea să vă salut, şi vă doresc tot binele din lume.

Indrumătorul grupei, "Cpt, lector univ". Petrişor Mandu

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu